Regele Mihai şi-a declarat susţinerea pentru candidatul Radu de Hohenzollern (video)

Fostul suveran şi-a anunţat susţinerea pentru candidatura Principelui Radu de Hohenzollern la prezidenţialele din toamnă. “Nu este un lucru obişnuit”, a recunoscut Regele.
Regele Mihai

„Prin prezenţa în alegerile democratice pentru instituţia şefului Statului, Familia mea încearcă să unească şi să însănătoşească România de astăzi. Vrem să arătăm cum trebuie slujit un popor cu adevarat” – cu aceste cuvinte şi-a explicat, joi dimineaţă, Regele Mihai susţinerea pentru candidatura Principelui Radu la alegerile prezidenţiale din toamna acestui an. „Am toată încrederea că Principele Radu va putea să poarte această responsabilitate importantă şi acest ideal înalt”, a subliniat fostul suveran care a recunoscut ineditul situaţiei: „Nu este un lucru obişnuit pentru un membru al Casei Regale. Dar viaţa ne-a pus în faţa multor situaţii neobişnuite, pe care am reuşit să le trecem cu bine”.

Regele a explicat în cadrul unei declaraţii de presă că decizia candidaturii Principelului Radu a fost luată după o lungă perioadă de gândire. „Familia mea a trăit o jumătate de secol de exil şi încă zece ani de îngrădiri în propria noastră ţară. Au fost ani grei pentru noi şi poate şi mai grei pentru România. Am pus toată viaţa în slujba ţării şi ne-am dorit să o vedem puternică, bogată şi mândră în Europa. Speranţele românilor au fost risipite, rând pe rând, timp de peste şase decenii. Am chibzuit îndelung, în ultimii ani, la propunerile de a ne implica din nou în mersul statal al României. Au fost idei ale intelectualilor, ale oamenilor politici sau ale tinerilor. Am facut mereu bine ţării noastre, nu am forţat niciodată lucrurile şi nu am profitat personal de întorsăturile istoriei recente. Actul potrivit pentru ţară vine la momentul potrivit. Cred ca acest moment a sosit”, a subliniat Regele Mihai.

Principele Radu de Hohenzollern-Veringen şi-a anunţat în urmă cu două săptămâni candidatura la alegerile prezidenţiale din toamna acestui an.


Discursul Regelui, “călcat” în picioare de ziarişti
Anunţul Regelui Mihai I, de sprijinire a Principelui Radu în cursa prezidenţială, a avut loc joi la Palatul Elisabeta în absenţa candidatului sau a Principesei Margareta, informează NewsIn. Evenimentul nu a putut fi transmis de televiziuni din cauza unor probleme de sunet ivite chiar în clipa în care fostul suveran şi-a început discursul, jurnaliştii prezenţi în sală având şi ei dificultăţi în a auzi cuvintele Regelui din cauza sonorizării proaste a salonului de primire al Palatului şi a podelei care scârţâia sub paşii fotoreporterilor şi cameranilor. Pentru că porţile acestuia s-au închis la ora începerii mesajului regal, o bună parte a presei a rămas pe dinafară.




Sursa Video:REALITATEA.NET

Comentarii